W roku szkolnym 2014/2015 nasza szkoła kontynuuje realizację dwuletniego międzynarodowego projektu sfinansowanego ze środków unijnych Erasmus + . Zapraszam całą społeczność szkolną do zapoznania się z zarysem projektu zamieszczonym poniżej:
Tytuł projektu: „Część układanki europejskiej” (A Piece of the European Puzzle)
Kraje partnerskie: Francja (koordynator), Czechy, Łotwa, Turcja, Włochy
Czas trwania: wrzesień 2013-lipiec 2015
Główne tematy zainteresowań w szkołach partnerskich:
-aktywne obywatelstwo,
-edukacja artystyczna,
- tożsamość regionalna
Zadania dla wszystkich szkół:
- Wprowadzenie informacji na stronę internetową projektu
- Stworzenie maskotki dla każdej szkoły
- Utworzenie dziennika projektu, opisywanie działań, redagowanie biuletynu Comenius dla swojej szkoły
- Organizacja przynajmniej jednego spotkania projektowego dla szkół partnerskich
- Stworzenie prezentacji dot. szkoły i swojego rejonu
- Wykonanie albumu fotograficznego i filmu z każdego spotkania projektowego
- Wymiana materiałami potrzebnymi do realizacji produktu finalnego projektu
Zadania szkoły polskiej:
- Redagowanie wspólnej broszury z opisem bezpłatnych warsztatów lub zajęć dodatkowych/pozalekcyjnych, które mają być wdrożone w każdej szkole.
- 10 najważniejszych osobistości w historii, które przysłużyły się edukacji/kulturze w każdym kraju partnerskim
Wyjazdy studyjne (nauczyciele lub nauczyciele wraz z uczniami):
W ramach projektu zaplanowano kilka spotkań studyjnych w szkołach partnerskich. Na część wyjazdów możemy zabrać grupę wybranych uczniów, którzy aktywnie biorą udział w projekcie. Przewidywana liczba uczniów to w sumie 12 dzieci z klas 6 SP i/lub klas 1-3 gimnazjum w dwuletnim cyklu projektu.W trakcie roku szkolnego 2013/2014 wyjechało 6 uczniów z klas 6 SP oraz 1-3 SG (spotkanie krajów partnerskich na łotwie-maj 2014 r.)
Terminy spotkań:
10.2013 Francja
04.2014 Turcja
06.2014 Łotwa
10.2014 Czechy
03.2015 Polska
04.2015 Włochy
Cele projektu:
- odkrywanie śladów „Wielkiej Europy” w „Mojej małej ojczyźnie”- szukanie wpływów różnych kultur na rozwój lokalnych społeczności,
- wykorzystywanie umiejętności pracy zespołowej uczniów w trakcie przygotowywania i wykonywania działań,
- rozwijanie zdolności artystycznych uczniów w trakcie zaplanowanych działań (taniec, malowanie, śpiewanie, granie na instrumentach muzycznych)
Przedmioty na których projekt jest realizowany:
-historia,
-geografia,
-polski,
-biologia i przyroda,
-wychowanie fizyczne,
-plastyka i technika,
-muzyka,
-języki obce,
-informatyka
Więcej informacji dot. Partnerskich Projektów Szkół można znaleźć pod poniższym linkiem:
Zainteresowanych dalszymi szczegółami projektu „Część układanki europejskiej” zapraszam do śledzenia informacji na stronie szkoły oraz do kontaktu z nauczycielami biorącymi udział w projekcie. Wkrótce wyniki konkursu na Przewodnik po Warszawie!
koordynator projektu
Katarzyna Bolesta-Siwek